dijous, 3 d’octubre del 2013

Fal·ltess d'hortografya hen yocs púvliks


          Necessito dir-ho: No suporto les faltes d'ortografia en general, però encara menys en cartells, anuncis del SOC, promocions, notícies, mitjans de comunicació, menús de restaurants, ofertes de supermercats... Puc entendre que no tots tinguem la facilitat d'escriure més o menys correctament, de la mateixa manera que no tots som capaços d'entendre una equació de tercer grau o un logaritme neperià (aquesta sóc jo, una negada en mates, ho reconec), però d'aquí a llegir segons què en llocs públics, pot arribar a fer mal als ulls i a treure't de polleguera... Si almenys es dignessin a revisar el que escriuen, abans d'imprimir-ho i plantificar-nos-ho davant dels nassos per evitar disgustos... Em costa de creure que sigui tan difícil de corregir o fer-ho corregir... Si jo m'oferiria (i gratis, si convé) només per no veure errades garrafals com: "païssos", "tenir que", "formages", "hi ha que fer", "pà", etc.

          La qüestió és que allà on hi hagi una falta ortogràfica, tipogràfica o barbarisme, allà hi sóc jo per detectar-la (fins i tot de casualitat) i fotografiar-la, perquè sí, senyors i senyores, a part de col·leccionar llapis, també col·lecciono faltes de llocs públics, repeteixo, llocs públics "que no cunda el pánico!!!", que si feu faltes al Facebook, no us criticaré (tots en fem alguna vegada!!!).

          En fi, dec tenir una mena de magnetisme lingüístic estrany que em fa dirigir la mirada cap al lloc (in)adequat. Tant de bo aquest magnetisme derivés cap a altres àmbits per no haver de criticar els que pengen cartells mal escrits i evitar passar una mala estona. O sigui, que "al tantuuu"!!! ;)




1 comentari:

  1. Molt bon article. I més quan ja hi ha el corrector ortogràfic I sintàctic: http://www.softcatala.org/corrector
    Toni

    ResponElimina